Monday 9 July 2012

抗癌!


经过了将近两个月的抗癌疗程,我的癌细胞到底还存在吗?
这是我和身边所有的人都想知道的答案。
然而,我是必须透过colonoscopy才能把这个谜底解开。
我告诉我自己,这将是我最后一次入院。( 除了入院生产,哈! )
往后得日子,我会好好的利用这段时间所学到的知识(自然疗法),让自己和身边的
人健康的话下去!
抗癌!
唯一让我很痛苦的就是 ---吃!
大鱼大肉不再出现在我餐单上。
算了!
更可悲的是就连盐和油,通通消失!
刚开始要接受这种治疗时,对自己还蛮有信心的,不可以吃的我都不吃。
但是时间越长了,我就开始想念以往我爱吃的美味佳肴!
甚至会开始埋怨,为什么是我要承受这一切。。。
这几天都开始吃两口糙米饭,配上一点点妈妈煮的青菜。
这样才让我挨了过来。
我可以接受吃素,但是接受不到无味的菜肴。
不管怎样, 等我的好消息吧!
我一定会康复的!
加油!

5 comments:

Jessie-CookingMoments said...

BelleBerry, thanks for joining me recently. I'm here to pay you a visit! To be honest, never expect to see a story like this. So sorry to hear about your condition but I'm glad that you had gone through the most difficult part in your life! You are a very brave young lady! You still have a very good future ahead with all your loved ones around, so stay focus, stay being brave & be patience! I wish you all the best, may the lady luck with you! Gambateh!

Awayofmind Bakery House said...

Hi Belle, sorry to know about your condition. Be strong!

Unknown said...

Thanks Jessie and Ah Tze !
This world is full with loves and cares.Even we dun know each other but the support from u guys really make me stronger!
Thank you soooooooooo much!!!

LH said...

加油!只要有信心一定会把癌魔击败的!我们等你的好消息!

Joceline Lor said...

您一定要加油哦!
希望在人间~